سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری اطلاعات
 
نویسندگان

نرم افزار پخش مویرگی - پلاک خوان - گیت کنترل تردد

درب خزانه
زیر ویترینی

 

در حالی که خبر ساخت فلمی توهین آمیز بر ضد پیامبر اسلام توسط یک یهودی صهیونیست ، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است رسانه های غربی درصدد برآمدند در این موضوع تردید ایجاد کنند. 
خبرگزاری ها پیشتر گزارش داده بودند که تهیه کننده این فلم یک یهودی به نام «سام بازیل» بوده و برای تهیه این فلم از یهودیان مبلغ 5 میلیون دالر کمک جمع آوری کرده است. 
ابتدا خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری مدعی شد: فردی در گفت‌وگوی تلفنی با این خبرگزاری خود را سم بسیل 56 ساله، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این فلم توهین آمیز ، معرفی کرد؛ مدیر پروژه‌ای یهودی‌مذهب در کالیفرنیا که در اسرائیل به دنیا آمده است. 
در عین حال نشریه امریکایی "وال استریت ژورنال" مدعی شد: "سازنده‌ی فلم" شامگاه سه‌شنبه (11 سپتامبر) در گفت‌وگویی با این نشریه ، خود را شهروند امریکایی اسرائیلی ‌تباری معرفی کرده که شغل اصلی‌اش فعالیت در کار املاک و مستقلات در کالیفرنیاست و سرمایه‌ی لازم برای تولید فلم را از طریق کمک‌های مالی یهودیان تأمین کرده است. 
اما پس از ابراز انزجار مسلمانان جهان رسانه های غربی سعی می کنند هویت واقعی سازنده فلم را مخفی کنند. 

دویچه وله در گزارشی ادعا کرد: یک فعال مسیحی‌مذهب که به گفته‌ی خود در جریان تهیه فلم همکاری داشته، اما می‌گوید که "بسیل" نام مستعار است و فرد مورد نظر نه یهودی‌مذهب است و نه اسرائیلی. به گفته‌ی استیو کلین، گروهی از شهروندان ایالات متحده که در خاورمیانه متولد شده‌اند، فیلم را تهیه کرده‌اند. 

دویچه وله مدعی شد: بنا بر اعلام منابع اسرائیلی نیز شخصی با نام "بسیل" در فهرست شهروندان این کشور ثبت نشده است. استیو کلین از هویت واقعی کارگردان اظهار بی‌اطلاعی کرده است. 
ترس غربی ها از افشای هویت سازنده فلم به دلیل واکنش شدید مسلمانان نسبت به این موضوع است. 
گفتنی است "تئو فان گوخ " فلمسازی هلندی نیز که اقدام به ساخت فلمی موهن علیه پیامبر اسلام کرده بود در سال 2004 در روز روشن در خیابان‌های آمستردام به قتل رسید. در این میان تری جونز، کشیش خبرساز امریکایی، نیز بار دیگر وارد میدان شده است. او بلافاصله اعلام کرد که فلم مورد نظر را در کلیسای خود نمایش خواهد داد. این کشیش پیش از این هم با سوزاندن قرآن اعتراض‌های خونینی را برانگیخته بود. 

در عین حال مارتین دمپسی نگرانی خود را در مورد سربازان امریکایی حاضر در افغانستان و دیگر کشورهای عربی ابراز کرد. به گفته‌ی سخنگوی دمپسی، این ژنرال امریکایی در گفت‌وگوی کوتاه تلفنی از کشیش تری جونز خواسته است برائت خود را از فلم "بی‌گناهی مسلمانان" اعلام کند. 


[ جمعه 91/6/24 ] [ 8:9 صبح ] [ choobak33 ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب